RUGĂCIUNEA LUI AGUR

Două lucruri Îţi cer (Doamne); nu mi le opri (nu ma refuza), înainte de moarte! Depărtează dela mine neadevărul (falsitatea) şi cuvîntul mincinos (minciuna); nu-mi da nici sărăcie, nici bogăţie, dă-mi pînea care-mi trebuie. Ca nu cumva, în belşug (bogație), să mă lepăd de Tine, şi să zic: ,,Cine este Domnul?„ Sau ca nu cumva în sărăcie (fiind), să fur, şi să iau în deşert (necinstesc) Numele Dumnezeului Meu.

Aceste versete contin singura rugaciune din Cartea Proverbelor care stim bine ca are 31 de capitole. Cartea Proverbele fiind o recolta de invataturi/zicale evreiesti, adunate de Inteleptul Solomon. Proverbele 30 este scris de Agur pentru Itiel si pentru Ucal. (vs 1)

Cuvintele lui sunt cuvinte Intelepte si folositoare si pentru noi astazi, ele ne invata cum sa ne rugam si ce sa cerem in rugaciunile noastre.

–       Rugaciunea lui Agur era scurta si la obiect, continand doua cereri: o cerere SPIRITUALA si o cerere MATERIALA. (vs 8)

Agur a vrut ca viata lui sa fie o viata sincera, vrednica si onesta. El nu si-a dorit ca viata lui sa fie risipita pe lucruri de nimic.

Nu a vrut sa minta sau sa insele pe altii, sau sa ramana el insusi mintit si inselat.

Apoi a cerut ceva fizic, pentru trupul sau. Si daca ne uitam la cererea lui vedem ca el nu cere extremele prea mari sau prea mici. Nu cere nici BOGATIE si nici SARACIE. Isi exprima satisfactia cu asigurarea painii de acea zi.

–       Chiar si in rugaciunea Tatal Nostru pe care ne-a lasat-o Domnul Isus spune: Tatal nostru care esti in ceruri … painea noastra cea de toate zilele dane-o noua astazi…

Domnul Isus cat si Agur ne invata sa cerem ceea ce avem nevoie pe acea zi. Trebuie sa cerem doar NECESARUL.

–       Daca am fi prea Satui/Bogati am putea sa zicem ca nu mai avem nevoie de Dumnezeu.

Uitand de Suveranitatea Lui. (vs 9)

Sau daca avem prea multe sa ne fereasca Domnul sa ne mandrim cu ele, pentruca si mandria este un pacat. Mandria merge inaintea pieirii/mortii. (Prov 16:18)

–       Daca am fi sa ajungem Saraci/Lipsiti de anumite lucruri sa-i cerem Lui Dumnezeu sa ne pazeasca de a fura, de a cersi pentru-ca acestea asa cum zice in vs 9 pot aduce NECINSTIRE la adresa numelui Lui Dumnezeu. Sau cand suntem in Lipsuri si Saracie sa ne pazeasca Dumnezeu sa Cartim impotriva Lui la fel cum facea si poporul Israel in pustie si nu numai, punand la indoiala Suveranitatea Lui Dumnezeu. Ca apoi sa fim pedepsiti ca si ei, ceea ce eu sper sa nu se intample niciodata.

 

Am fost tânăr, şi am îmbătrânit, dar n-am văzut pe cel neprihănit părăsit, nici pe urmaşii lui cerşindu-şi pâinea.

Psalmul 37:25

Atata timp cat traim dupa voia Lui Dumnezeu, El ne va asigura si ne va binecuvanta cu tot ceea ce ne trebuie.

Acest articol a fost publicat în Ganduri și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

