10 Iunie 324 î.HR. – Să învățăm!

În data de 10 Iunie anul 324 î.Hr., (în urmă cu aprox. 2350 ani) avea să se stingă din viață la doar vârsta de 33 de ani marele și cunoscutul Alexandru Macedon. După câteva cucerire de noi teritorii, Alexandru Macedon la una din festivitățile organizate de el (probabil) a fost mușcat de o insectă care produce febră și care te consumă din viață. Boala fiind cunoscută de sub numele de malaria.
Alexandru cel Mare, rege al Macedoniei (336î.Hr. – 323î.Hr.) a fost unul dintre primii mari strategi şi conducători militari din istorie. Cuceririle sale spectaculoase i-au făcut pe greci stăpâni ai Orientului Apropiat. Alexandru cel Mare era stăpânul celui mai mare imperiu cucerit vreodată.
Înainte de a muri a vrut sa arate oamenilor că moartea nu alege și că toți suntem egali în fața ei, fie că suntem cerșetori sau împărati.
Cu moartea privindu-l în față și spunându-i să se pregătească de ultima călătorie, Alexandru a realizat că toate cuceririle sale, armata sa foarte mare, sabia lui ascuțită și vitejia lui nu aveau nici o importanță.
Tot ce-și mai dorea era să ajungă acasă să-și vadă mama și să-și ia adio de la ea. Dar a trebuit să accepte faptul că sănătatea sa care se înrăutățea tot mai mult nu-i va permite să ajungă acasă. Așa că, puternicului cuceritor nu i-a mai rămas decât să stea întins în pat, palid și slăbit, aștepând să-și dea ultima suflare.
Și-a chemat generalii și le-a spus: ”Curând voi pleca din aceasta lume și am trei dorinte pe care vă rog să mi le îndepliniți întocmai.”

„Prima mea dorință” a spus Alexandru, „este ca doctorii să-mi ducă sicriul fără a fi ajutați de nimeni altcineva”.
După o pauza, el a continuat: ”A doua dorință este ca atunci când îmi duceți sicriul spre groapă, drumul spre groapă să fie presărat cu aurul, argintul și pietrele prețioase pe care le-am adunat în războaie. ”Alexandru s-a simțit epuizat după ce a rostit aceste cuvinte. S-a odihnit puțin și a continuat: ”A treia și ultima mea dorință este ca mâinile să-mi fie lăsate să atârne în afara sicriului .”

Oamenii adunați la căpătâiul lui Alexandru s-au mirat auzind aceste dorințe ciudate. Dar nici unul nu a îndrăznit să-l întrebe ceva. Generalul cel mai iubit de Alexandru s-a apropiat de el, i-a sărutat mâna, apoi ținând-o în dreptul inimii a vorbit : ”Mărite împărat, te asigurăm că-ți vom îndeplini dorințele. Dar spune-ne, de ce aceste dorințe ciudate?”
La auzul acestei întrebări, Alexandru a tras adânc aer în piept și a răspuns: ”Mi-ar plăcea ca lumea să știe despre cele trei lecții pe care tocmai le-am învățat. Vreau ca doctorii mei să-mi ducă sicriul pentru ca oamenii să realizeze că doctorii nu pot vindeca orice boală. Ei sunt lipsiți de putere și nu pot salva un om din ghearele morții când îi sună ceasul”.
“A doua dorință – drumul spre mormânt presărat cu aur, argint și alte bogății este pentru a aminti oamenilor că nimic din aurul meu nu vine cu mine în mormânt. E o pierdere de timp să alergi după atâtea bogătii.”
“Și a treia dorință – mâinile lăsate să atîrne pe lângă sicriu, e pentru a le arăta oamenilor că am venit cu mâinile goale în această lume și tot așa plec din ea.”

Cu aceste cuvinte, Alexandru cel Mare a închis ochii. Curând, el a lăsat moartea să se apropie și să-l ia, apoi și-a dat ultima suflare”.

Inspirat din: Ziarul Lumina

Acest articol a fost publicat în Ganduri, INTERESANTE și etichetat , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

